ILMU KESIHATAN Weblog

ILMU KESIHATAN UNTUK BANGSA MALAYSIA DAN INDONESIA

Masalah MLM malaysia

MASALAH MULTILEVEL MARKETING DI MALAYSIA!!

1)APA SALAH DENGAN MLM MALAYSIA??
2)Apa salah dengan ORANG MELAYU MALAYSIA??
3)APA SALAH DENGAN KITA???
4)MENGAPA KITA JADI BEGINI??

SOLAN SOALAN ITU SAYA CUBA JAWAP ,KALAU SALAH, TOLONG BETULKAN,KALAU BETUL,TOLONGLAH BETUL KAN BANGSA KITA BERSAMA SAYA.

1)Apa salah dengan MLM malaysia??
JAWAPAN NYA : MLM malaysia di pengaruhi sifat tamak oleh manusia yang pentingkan duit dan diri sendiri daripada sedara mara/kawan-kawan/jiran dia dalam masa sama mengaku berminat untuk menolong kita. Saya cuba kupas persoalan ini ok??
ASAS SATU MLM ADALAH UNTUK BERKONGSI BENDA YANG TERBAIK YANG KITA TAHU DENGAN SAUDARA/KAWAN/JIRAN KITA..CUBA KITA PERHATI KAN,ADAKAH INI YANG DILAKUKAN OLEH MEREKA??
KEBANYAKKAN PRODUK YANG DIJUAL OLEH MLM MALAYSIA ADALAH TANPA KAJIAN SAINTIFIK .YANG ADA CUMA PLAN PEMASARAN YANG HEBAT SAHAJA.JADI APA YANG MEREKA JUAL??.PRODUK YANG BAIK UNTUK KITA ATAU PELUANG MENJADI KAYA MACAM UPLINE MEREKA?.MALAYSIA MEMPUNYAI PESAKIT BUAH PINGGANG YANG TERBANYAK DI ASEAN.KENAPA INI BERLAKU? DISEBAB KAN 90% MEREKA YANG MELAKU KAN MLM HANYA BERMINAT DENGAN DUIT SAHAJA.MEREKA MENJUAL APA SAHAJA PRODUK YANG MEREKA RASA BAIK UNTUK KEKAYAAN MEREKA TANPA MEMIKIRKAN KESAN APA YANG AKAN TERJADI PADA KAWAN/SAUDARA DAN JIRAN MEREKA.PADA SAYA,BIAR LAH SAYA PAPA MISKIN DARI SAYA MENIPU SAUDARA /KAWAN/JIRAN SAYA .MUNGKIN RAMAI YANG AKAN MARAH BILA SAYA MEMBERI KOMEN INI..TAPI INGAT LAH..MLM BUKAN KEDAI RUNCIT,BUKAN KEDAI MAKAN,BUKAN SUPERMARKET..MLM ADA MENJUAL APA YANG KITA TAHU TERBAIK BERDASARKAN FAKTA PADA ORANG KELILING KITA,TUHAN AKAN MEMBERI KITA KEKAYAAN DUNIA DAN AKHIRAT BILA KITA MEMBUAT PERNIAGAAN BERDASAR KAN KEBENARAN FAKTA BUKAN ATAS ANDAIAN ATAU KEKAYAAN…..SAYA BAGI CONTOH..ANDAIKATA KITA AKAN MELANGGAR DINDING DENGAN KELAJUAN 80KM SEJAM,APAKAH KERETA YANG AKAN KITA GUNAKAN?? BMW ATAU KANCIL?? SEMUA AKAN MEMILIH BMW KERANA FAKTA MENGATA KAN BMW ADALAH LAGI BAIK DARI KANCIL. AJAL MAUT TUHAN TENTUKAN.TAPI TETAP AKAN PILIH BMW KERANA KITA SAYANG NYAWA KITA ATAU PENUMPANG YANG AKAN NAIK KERETA KITA.BETUL ATAU TIDAK??JADI SEBELUM KITA MENJUAL APA- APA PRODUK,KITA PASTIKAN..APAKAH PRODUK INI MEMPUNYAI FAKTA SAINTIFIK??ATAU MEMBAWA KEBAIKAN PADA INSAN YANG KITA SAYANG? TUHAN MEMBERI KITA AKAL FIKIRAN ADALAH UNTUK BERFIKIR,BUKAN SIMPAN SAHAJA,JADI FIKIR KAN LAH APA YANG SAYA TULIS KAN INI.. ADAKAH BETUL ATAU TIDAK??

2) APA SALAH DENGAN MELAYU MALAYSIA?
JAWAPAN :
MELAYU MALAYSIA ADALAH BANGSA YANG PALING SENANG DITIPU,90% TIDAK MENGUNAKAN AKAL FIKIRAN MEREKA DIDALAM SESUATU YANG INGIN DIBUAT,DAN MELAYU MALAYSIA JUGA ADALAH BANGSA YANG TAMAK..CUBA KITA LIHAT APA YANG TERJADI DI KEBELANGAN INI?? MUNCUL BANYAK SKIM CEPAT KAYA YANG DILESEN KAN OLEH KERAJAAN ATAU PUN TAK BERLESEN.MEREKA MENJUAL SISTEM TANPA MENJUAL PRODUK,AYAT YANG MEREKA GUNAKAN ADALAH SENANG,NAK KAYA TANPA JUAL APA APA PRODUK.RAMAI ORANG MELAYU KITA TERPEGARUH DI SEBABKAN SIFAT TAMAK/MUDAH PERCAYA PADA ORANG.ADA KAH MEREKA MENGUNA KAN AKAL? JAWAPAN NYA ADALAH MEREKA YANG MENBUAT SKIM INI MENGUNA KAN AKAL,TETAPI SIAPA YANG MASUK SKIM INI TIDAK MENGUNA KAN AKAL MEREKA!! TIADA SYARIKAT DIDUNIA INI BOLEH MENJADI KAYA KALAU TANPA MENJUAL PRODUK ATAU PERKHIDMATAN MEREKA,KALAU TANPA MENJUAL HANYA MENAJA KITA AKAN MENDAPAT DUIT,PASTIKAN APA SYARIKAT YANG KITA TERLIBAT BOLEH MENBAWA KEBAIKAN PADA ORANG YANG KITA TAJA,BUKAN HANYA ANGAN ANGAN KOSONG SAHAJA.KEBANYAKKAN SYARIKAT INI MENDAPAT KEUNTUNGAN DENGAN MEMPERBODOHKAN KITA,TAK PERCAYA?? MINTA PENYATA TAHUNAN SYARIKAT MEREKA,HAMPIR 90% PENDAPATAN SYARIKAT INI DARI HASIL TAJAAN,BUKAN DARI HASIL JUALAN PRODUCT MEREKA.MASIH INGIN DI PERBODOHKAN OLEH MEREKA??MASIH INGIN MEMPERBODOHKAN ORANG SEKELILING KITA? FIKIRKAN..PADA SAYA ORANG YANG BODOH SAHAJA YANG AKAN MARAH KEPADA SAYA MENULIS PERKARA INI.

3)APA SALAH DENGAN KITA?
JAWAPAN :
TIDAK MENGUNAKAN ANUGERAH TUHAN KEPADA KITA.IAITU AKAL FIKIRAN KITA.BERFIKIR SEBELUM MEMBUAT SESUATU,BERTANYAKAN FAKTA DULU,JANGAN MENJADI ORANG BODOH,JANGAN TERPEGARUH DENGAN ORANG SEBELUM KITA DAPAT MAKLUMAT SEWAJARNYA TENTANG APA YANG DIBERITAHU.KITA JARANG BERFIKIR LANTAS MEMBUAT KAN KITA SERING DI PERBODOH-BODOHKAN.
4) MENGAPA KITA JADI BEGINI??
JAWAPAN:
KITA TAKUT UNTUK MEMPERBETULKAN ORANG KELILING KITA,KITA MENHORMATI MEREKA WALAUPUN MEREKA MEREKA MEMPERBODOH KAN KITA.KITA TIDAK MAHU MENERIMA BENDA YANG BAIK UNTUK KITA,KITA EGO,KITA TAMAK,DAN YANG PALING PENTING KITA TIDAK BERSATUPADU.
SAYA PERNAH DITANYA,APAKAH PRODUK KESIHATAN YANG SAYA JUAL BOLEH MENJAMIN KEPULIHAN SEBAB SAYA SELALU BERSELISIH PENDAPAT DENGAN MLM SYARIKAT YANG LAIN ,DAN PERNAH SAYA DI MARAH DENGAN SEORANG USTAZ KERANA MENGATA KAN PRODUK YANG SAYA JUAL ADALAH TERBAIK SETAKAT YANG SAYA TAHU,DIA MENGATAKAN,TIADA UBAT ATAU PRODUK KESIHATAN YANG LAGI BAIK DARI KUASA TUHAN,DIA JUGA MENGATAKAN PADA SAYA,KALAU DI IZINKAN TUHAN,MAKAN RUMPUT PUN BOLEH SEMBUH DARI PENYAKIT…. SEBAGAI SEORANG ISLAM,SAYA MENJAWAP SOALAN USTAZ TERSEBUT= TUHAN KURNIAKAN AKAL UNTUK MANUSIA BERFIKIR,ANDAIKATA USTAZ SAKIT KEPALA, SAYA BERI USTAZ PILIHAN,NAK MAKAN PANADOL ATAU RACUN ROUND UP,YANG MANA USTAZ PILIH?? DIA KATA DIA MEMILIH PANADOL…. JADI APA YANG SAYA LAKUKAN KAN ADALAH MEMBERI PILIHAN KEPADA USTAZ UNTUK MEMILIH,SEMBUH ATAU TIDAK ADALAH KUASA TUHAN.TAPI YANG PENTING PADA SAYA,SAYA TERANGKAN PERKARA YANG TERBAIK YANG SAYA TAHU KEPADA USTAZ,JADI APA YANG SAYA LAKU SALAH??MENERANGKAN PERKARA YANG SEBENAR KEPADA USTAZ??DIA TERDIAM..DAN SEKARANG DIA MENJADI DOWNLINE SAYA. JADI KEPADA SESIAPA YANG BERMINAT UNTUK BERSAMA SAYA DALAM MENYELAMAT KAN BANGSA KITA DARI KEBODOHAN.

SILA EMAIL SAYA DI help_linemy@hotmail.com

November 3, 2007 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , ,

1 Comment »

  1. […] Posted by IBRAHIM AHMAD on September 23, 2008 Masalah MLM malaysia […]

    Pingback by MASALAH M.L.M MALAYSIA DAN INDONESIA. « winner4lifemelaka | September 23, 2008 | Reply


Leave a Reply

